Translate

lördag 24 november 2012

Björn Ristners brev till politikerna



Snälla politiker….

Låt förnuften fungera och regera!

Begär åtminstone av Sundborn vind AB göra ny dokumentering och ett åstadkomma ett samråd ”värd namnet” för de nya större vindkraftverken innan ni tar beslut.

Riskera inte att detta blir ER tids BADHUS - som man kommer att tala om i evärdeliga tider!!!!

Ge er och oss chansen!

Björn och Göta Ristner
 
Här kommer ett positivt svar

Hej.
Tyvärr fick vi de rödgröna och centern mot oss.
 
Jag har full förståelse för er oro och det har varit mitt huvudargument att bygga upp motståndet från och med samt i miljönämnden. För mig har planerna hela tiden verkat vansinniga.
Jag är också rätt säker på att planerna kommer att stoppas i någon instans innan de kommer till verkställighet.
Argumenteringen var stundvis på låg nivå idag. Värst var Broman som påstod att Catharina ljög som en häst travar när han själv var värre lögnare än en hästhandlare. Han låtsades inte att det fanns bebyggelse närmare än i Sundborn på en mils avstånd, med mera.
Det enda jag kan göra är att uppmuntra er att fortsätta er kamp och överklaga.
Bästa hälsningar från Göran Forsén, Moderaterna i Falun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar